Kvar

 
Nu har jag varit här i två veckor. Allt för länge. Men det blir nog en vecka till tror jag. På måndag ska de höja Lamictal (epilepsimedicin jag tar som stämningsstabiliserande) till 50 mg. Jag vill att de tar bort Zyprexa men det vill de inte göra än. Jag har börjat få lite biverkningar av den. Hela min kropp kliar, jag är rastlös i benen och så har mitt höger ben och fot fått svullnad. För svullnaden blev jag röntgad igår, det kan ju vara en blodpropp.
 
Jag har tagit lite för många mediciner igår så jag mår skit idag. Det känns som om mina vanliga ångest är tillbaka. Samtidigt vill jag bara dra härifrån. Dr. X ska på semester nästa vecka så det betyder läkarbyte igen. Inget jag ser fram emot. Dessutom irriteras jag av mina rumskamrater. Den ena skiter på sig hela tiden så hela rummet luktar bajs. Den andra är småmanisk och har tvångsbeteende. Hon öppnar och stänger dörren hela tiden. Jag börjar bli galen!
 
Det går så där med pluggandet. Jag kommer nog satsa på omtentan i kursen om kvinnohistorien. Jag är efter med allt. Men jag pluggar några timmar om dagen. Jag har kommit in på Masterprogrammet i litteraturvetenskap. Det blev lite krångel med kurserna men jag ska fixa det förhoppningsvis i augusti någon gång. Jag hoppas att jag kommmer att klara av att plugga. Jag vill. Men ibland räcker ju viljan inte till. Jag är mest rädd för att behöva åka tunnelbana och att behöva sitta i seminarier. Själva pluggandet kan jag klara av, det vet jag. Men jag ska inte oroa mig för det nu. Jag har blivit antagen och det där med kurserna kommer jag fixa om några veckor.
 
Nu ska jag röka. Sedan borsta tänderna. Och sedan plugga en stund. Jag har helgpermission så imorgon på förmiddagen ska jag hem och sova över hemma. Jag saknar min katt som fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0