Same old same old

 
Fortfarande slutenvård men jag jobbar på för att komma härifrån. Imorgon ska jag på permission och också försöka sova hemma. Jag tror att jag kommer att stanna nästa vecka på avdelningen men sen blir det utskrivning. Jag vet inte om om medicinen hjälper. Jag är nog lite lugnare under dagarna, ångesten är hanterbar. Men kvällarna är inte alltför roliga. Jag bryter ihop varje jävla kväll. Stora tårar, stor ångest, stora impulser. Jag är dessutom lite rastlös men kanske det lägger sig.
 
Jag undrar om jag övermedicinerad. Jag tar 5 olika piller. Bara på kvällen är det 3. Men jag ska ifrågasätta mycket. Jag litar på min läkare. Han är faktiskt en fantastisk människa. Han sätter sig med mig och pratar i en timme om inget och allt, filosofi, Sverige, musik, politik, själens existens. Idag hade jag möte med honom och min kontaktperson. Vi pratade i 10 minuter om mina mediciner och permissioner och så blev det en halvtimmes prat om annat också. Han är i min ålder och dessutom snygg. Oj oj. Jag önskade att jag hade träffat honom någon annansans, då hade vi nog blivit vänner- Oh welll.
 
Min terapeut är på semester och min öppenvårdspsykiatriker också. Det känns otryggt. Mötet med K gick i alla fall okej och jag har nu några saker att ta tag i. Aye, förresten, jag fick beröm för min första inlämnade uppgift i litteraturkursen. Jag undrar dock hur jag ska klara av att plugga för båda kurserna nu när jag är inlagd. Jag gör lite varje dag men jag kommer inte så långt. Det kommer bli stressande senare.
Fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0