Bläh




Idag har jag märkt av att jag endast tar halva dosen av min medicin. Jag vaknade med en hemsk ångest som bara blev värre. Vud lunchtiden bröt jag helt ihop. Jag avbokade tiden med min terapeut och han förstod att det bara inte skulle kunna fungera att jag går ut i ett sådant tillstånd. Jag har i alla fall tagit en lugnande tablett och den hjälpte. Jag känner mig bara lite avskuren från verkligheten. Jag hoppas att allt det här är övergående. Jag vet att jag inte kommer orka länge med en sådan ångest.

Jag har också något positivt att berätta. Mötet med socialpsykiatrin igår gick bra. Två människor kom hit och ställde mig en massa frågor. Det tar nu några veckor och sedan får jag ett beslut från dem. Det blir nog boendestöd, det är i falla det de antydde.

Jag har börjat plugga lite. Det är endast första veckan med sommarkurserna så det är inte fullfart än. Tills slutet av nästa vecka måste jag dock ha lyssnat på 12 föreläsningar, 5 har jag redan lyssnat på. Det blir en liten quiz-tenta då. Kursen om tysk litteratur är slö. Läraren hör inte av sig och jag har inte kunnat göra någonting än. Jag vet inte om hon nu godkände min studieplan eller inte. Vi ska läsa kring 1000 sidor skönlitteratur men med de böcker jag har valt blir det nästan 2000 sidor. Men helst för mycket än för lite, eller hur?

Nu blev jag seg. Jag ska sätta mig framför TV:n och bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0