Inte mycket nytt

 
 
 
Jaha, nu har det tagit mig några dagar igen tills jag kom fram till att det kanske var dags för att uppdatera bloggen. Det har gått upp och ner för mig, för det mesta därför att jag har utsättningssymptom från Abilifyn. Jag har en stark ångest på kvällarna som är blandad med en konstig rastlöshet. Det är farligt och skrämmande. Igår kväll skakade jag i flera timmar och kunde sedan inte somna, trots sömnmediciner. Så jag hoppade över färdighetsträningen idag. Jag hade inte sovit mer än två timmar och mådde skit. Jag har nu hela dagen försökt att hålla mig upptagen. Jag har tvättat och diskat. Och så har jag pluggat i tre timmar (med ungefär en miljon pauser ...).
 
Midsommar. Vi spenderade midsommar med pojkvännens familj. Det var trevligt och det bjöds på jättegöd hemlagat mat. Men tyvärr så kände jag av utsättningssymptomen plus att min vanliga ångest ställde till det. Jag orkade inte mer än 2,5 timmar. Jag hoppas att jag inte har gjort någon besviken genom att lämna tillställningen tidigt. Men jag hade svårigheter att hålla ihop och när vi kom hem brast det. Jag grät och skakade och låg i sängen i flera timmar.
 
I söndags besökte jag en kompis på sjukhuset. Jag mådde helt okej för en gångs skull och kunde stötta henne. Jag vet inte hur eller varför men jag var verkligen stark den dagen.
 
Egentligen ville jag försöka att åka tunnelbana till universitetet igår men vädret var ju hemskt! Så jag stannade hemma istället. Jag hade nog ändå inte klarat av det. Det är en massa som händer inom mig just. Min vanliga ångest har återvänt. Jag har utsättningssymptom från Abilifyn. Och så känner jag mig övergiven av min terapeut, jag är helt förstörd över att han ska sluta i augusti. Jag har ju svårt med att lita på folk så det kommer ta tid tills jag klarar av att öppna mig fär någon nytt.
 
Ah, i söndags har jag sett en väldigt bra film: " Martha, Marcy, May, Marlene". Den är verkligen att rekommendera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0