Rastlös



Jag orkar snart inte med den här rastlösheten längre. Jag undrar om det blir bättre om jag tar Sobril/Oxascand? Jag behöver lite lugn. Det känns bara inte som jag. Det känns som om någon har gett mig kokain och den lämnar bara inte kroppen. Jag har jättesvårt med att stanna upp. Dessutom är mina känslor helt konstiga. Igår hade jag för mig att göra slut med min pojkvän och storgrät i timmar. Han var förvirrad, jag var förvirrad. Sedan blev jag plötsligt lugnt och allt löste sig. Men senare kom helvetesångesten. Jag tror att jag måste mer uppskatta de stunderna då jag har låg ångest eftersom det är något nytt och något positivt.

Fredagen spenderade jag med att läsa och att skriva. Jag städade också lite. Det var första dagen på länge där jag inte behövde göra något. Min terapeut har sagt att jag måste varva ner lite, att jag tar de stora stegen och att det kommer bara leda till kaos. Jag har dock ingen tålamod och jag vill som vanligt överprestera. Jag måste fundera över det där med små mål och stora mål.

Igår var vi först och handlade på Hornbach. Vi skulle egentligen bara köpa kattsand till Anders' syster men kom hem med en myntaplant och kattgräs också. Vi var några timmar hos pojkvännens syster. Vi fikade och pratade och det var trevligt. Men jag har den där jävla rastlösheten så den sista timmen av att behöva sitta och fokusera var ett helvete. Jag hann i alla fall också hämta ut ett paket. Nu har jag nästan alla böcker till sommarkurserna. Jag får CSN-pengarna imorgon så jag kan beställa de sista böckerna då.

Idag ska jag träna (måste, måste, måste), klippa håret lite till (pojkvännen klippte det igår men det blev inte kort nog) och färga håret. Imorgon måste jag åka till Högdalen för att hämta en bok och så börjar sommarkurserna. På tisdag har jag färdighetsträning. På onsdag kommer någon från socialpsykiatrin hit. På torsdag ska jag träffa min terapeut. En massa att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0