Så där ja ...

 

Jag har varit rätt duktig på att hålla mig upptagen de senaste dagarna. Jag får inte falla tillbaka i den mörka passiviteten. Det som jag har märkt fungerar bra för mig är att undvika TV:n under dagtid. TV:n är ju passivitetens stjärna. Man behöver inte tänka själv och så kommer man aldrig ifrån soffan igen. Så TV:n får bara vara på under kvällarna. Och det har verkligen fungerat bra hittils.

 

Häromdagen har vi planterat blommor och kryddor. Har jag blivit en tråkig hemmafru?!? Jag är väldigt dåligt på att ta hand om blommor. Jag ger dem antingen för mycket eller för lite vatten och så småningnom dör de alltid. Men den här gången ska jag vara försiktig. Jag vill ju ha min egen basilika!

 

I fredags hade vi strömavbrott i fem timmar. Det var jobbigt, främst för pojkvännen. Så vi satt Salvador Dalí vykort i ramar. Nu har vi en rad fina bilder i hallen. Jag har så många idéer för vår lägenhet. Jag undrar om jag kommer att förverkliga dem någon gång också. Senare idag vill jag hänga upp några fladdermöss, alltså plast-fladdermöss. Det är i alla fall något.

 

Jag var hemma själv hela lördagen och det var skönt. Jag städade, jag dansade, jag skrev brev och jag började läsa Jane Austens "Pride and Prejudice". Söndag var ännu en lat dag. Jag tränade för första gången sedan jag blev inlagd sist. Och det tog emot. På riktigt. Vi tittade på filmen "Bridesmaides" som var jättelöjlig!

 

Idag åkte jag med tunnelbanan (!!!!) till Stadsbiblioteket och hämtade några böcker jag behöver för sommarkurserna. Sedan satt vi en stund vid Observatoriet och drack McDonalds kaffe. Det var trevligt att vara ute en sväng men det var ännu trevligare att komma hem igen.

 

Jag ska nu diska, fixa mina naglar, göra DBT-uppgifterna och sedan skriva brev. Snart ska vi också titta på "Water for Elephants". Jag tycker om att vara produktiv och duktig just nu. Jag undrar dock hur länge det kommer att hålla i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0