Inlägg nummer 600



Det är grått och dimmigt ute. Världen ser karg och övergiven ut. Det är lite apokalyps-liknande och skrämmande. Samtidigt ger det ett lugn eftersom ingen annan människa verka existera i detta tillstånd. Ensamhet och trygghet. Ibland önskade jag att jag vore ensam i världen. Då skulle mina mål vara mycket annorlunda från vad de är idag. Det vore på något sätt en lättnad. Men bara ibland.

Jag har äntligen berättat för min mor att det bara inte fungerar att förbise mina önskningar. Jag tycker inte om när folk bestämmer över mitt liv och inte frågar om mina åsikter gällande någonting som påverkar mig. Hon tog det nog rätt bra men vi har inte pratat sedan dess. Jag har i alla fall använt mig av DBT-tänkandet och bestämde mig för att självrespekten och målet är viktigare än relationen i denna situation. Relationen är ändå stabil eftersom hon just är min mor. Hur som helst, nu vet jag inte om hon kommer om två veckor eller om hon bokar om flyget till ett senare datum, någonting jag skulle föredra. Pojkvännen skulle kunna ta några dagar ledig och jag skulle inte ha alltför mycket press och stress. Om hon ändå kommer om två veckor måste jag nog ta mig samman och överleva på något sätt. Jag hoppas att hon förstår att jag självklart vill träffa henne men att åtta dagar ensamma med henne bara är för mycket för mig. Mmmm.

Jag har skickat in några ansökningar till sommarkurser. Jag måste göra något nyttigt annars kommer jag aldrig ur detta meningslösa tillstånd. Det är tre kurser och jag hoppas att jag blir antagen till en av dem. Jag har ju tyvärr inte så bra gymnasiebetyg (orkade inte med skolan då och förstår egentligen inte hur jag ens klarade min "Abitur"). Vi ska se.

Jag fick ett stort paket från en vän som bor i Sydkorea. Hon har skickat mig en massa olika matsaker, soppor, grytor, nudlar och så vidare. Mat är ju alltid välkommen! Haha. Jag måste träna nu. Då blir det fyra gånger den här veckan. Någonting måste jag ju kunna lyckas med.

Förresten, det här är inlägg nummer 600 i den här bloggen. Wooohooo!!

Mat från Sydkorea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0