Peter Hook and the Light - konserten

Det är så sällan att någonting roligt händer i Stockholm. Men igår spelade Peter Hook and the Light på Debaser Medis. Jag hade egentligen inte råd (utan inkomst = inga konserter) men jag kunde fixa det med pengarna till slut. Så några timmar innan konserten skulle börja skrev jag ut biljetten. Det hela var en helt spontan grej, och väldigt olik mig. Men jag ville ju skärpa mig nu och jag ville fan inte missa denna spelning.

Det var dock skönt att åka med bilen, vad kallt det var igår under natten! Jag har rejält tröttnat på vintern! På Debaser sprang vi in i några bekanta och vänner och hade allmänt roligt. Det visades en kanske 30 minuter-lång film om Joy Division innan spelningen, riktigt kul! Konserten var hur bra som helst. Det är aldrig fel att lyssna på Joy Division och det är fantastiskt när en av originalmedlemmarna spelar låtarna. Håret reste sig på armarna och jag fick känslan av att vara just på en Joy Division-spelning. Publiken var helt ekstatisk och dansade, hoppade, skrek och sjöng. Det var verkligen värt pengarna!

Har jag egentligen berättat om min musikblogg? Jag har skrivit en kort recension av konserten där: http://decibell.se/nina/

Jag har förresten inte behövt ta något lugnande. Det gick hur bra som helst. Jag var helt upptagen av att njuta av musiken och stämningen. Yeah.

Bilder? Min kamera suger men varsågod:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0