Tillbaka till vardagen

Jag har inte hunnit skrivt någonting de senaste dagarna. Jag har faktiskt varit upptagen. Det händer sällan. För det mesta skriver jag inte blogg eftersom jag inte har någonting att berätta. Nu har min mamma åkt hem till Tyskland och jag har återvänt till mitt tråkiga vardagsliv som fylls av ingenting.

  • Tisdag: Jag har varit på DBT-färdighetsträningen. Min mor åkte med mig och hon promenerade runt i Liljeholmen tills jag var klart. Som de sista mötena så kände jag inte att jag lär mig mycket just nu. Jag har inga stora relationsproblem och de konflikter jag har kan jag lösa rätt bra. Allting som sägs känns självklart. Så allt jag gör är att stirra på klockan och vänta på att mötet är över. Imorgon ska vi dock prata om validering och invalidering. Det tycker jag är väldigt intressant och någonting som jag tycker hjälper i samspel med andra. Hur som helst, efter färdighetsträningen åkte vi hem. Och jag märkte en rolig biverkning av de tabletter mot illamående jag tar. Jag mår psykiskt bra av dem, ångesten sjunker. Jag kollade, de innehåller dopamin. Kanske något att ta upp med läkaren? Jag irriterade i alla fall min mor med min gladhet eftersom jag sprudlade av energi och pratade hela tiden. Haha. Jag tränade på eftermiddagen. Uh, och min mor hade köpt nya leggings till mig.
  • Onsdag: Jag mådde skit. Jag trodde att jag var nära en psykos och ångesten hade helt tagit över. Inga klara tankar. Min hjärna brann i lagor. Hemsk hemsk hemsk. Men jag orkade träna. Jag spenderade flera timmar i sängen men tvingade mig också umgås med min mor.
  • Torsdag: Jag tränade på morgonen. Anders hämtade mig och min mor och vi åkte till Liljeholmen. Jag hade individualterapi med K. Det gick rätt okej tyckte jag. När jag kom hem märkte jag att jag faktiskt har börjat lita på honom. Bra. Men jag var nog envis när han ville göra en mindfulness-övning med mig. Jag vägrade. Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig kunna göra det med andra. Han föreslog att han skulle prata med läkaren så jag får lite medicinsk hjälp med min ångest och mitt mående. Bra, jag har ju inte haft kontakt med min psykiater på fyra månader. Dessutom vill han att jag ska göra ett fullt hälsokoll, hormoner, blodet och så vidare. Bara för att utesluta någonting somatiskt. Jag har PCOS så det kan ju vara hormonerna som spökar och som förvärrar min ångest. Mjoa. Jag fick jeggings av min mor. De är lite för långa men det kan jag nog fixa på något sätt.
  • Fredag: Jag tränade på förmiddagen medan Anders och min mor var ute och handlade mat. Massor med mat. Vi ville gå till MKC och äta vegetariansk men de hade stängt. Konstigt, eftersom det hade inte stått något om det på hemsidan. Så vi åkte till IKEA istället och åt lunch där. Sedan promenerade vi runt lite och självklart inköptes några små saker. Min mor köpte fina lila gardiner till vårt sovrum. Så fina och tjocka! Katten fick också leksaker. Sedan så fikade vi även där. Kvällen spenderades med att korta ner gardiner och att hänga upp dem. Anders och jag tittade på två filmer på kvällen. Poppers pigviner var så dumt men roligt.
  • Lördag: Jag orkade inte träna på morgonen. Vi åt en stor frukost och sedan åkte vi till Skärholmen. Jag behövde några småsaker såsom eyeliner, vykort och tabletter. Jag hade en hemsk upplevelse med en säljare. Ni vet, sådana som har bord och som snackar bara med en och försöker sälja något. Den där kvinnan bara tog min hand, tog bort min nagellack och började polera min nagel. Jag fattade ingenting. Och så fick jag fake kommentarer som att mina ögonbryn är fina och att jag har en fin form på mina naglar. Och så försökte hon sälja någon nagel-set till mig. Jag sa bara nej och gick. Så jävla påträngande! Vi var också på Myrorna där jag sprang i fina Viktoria. Hon är så jävla snygg och stilig! Jag hittade en fantastisk, lite viktoriansk/80-tal sommarjacka och två böcker (samlade dikter av Strindberg och Jane Austen). Vi hade en trevlig och lugn kväll med hemmagjord pizza.
  • Söndag: Jag vägrade lämna lägenheten. Jag var så trött och ville vila och lata mig. Så Anders och min mor åkte till Högtorget loppisen utan mig. Jag tränade och latade mig framför TV:n. Mjoa, jag städade också lite. Min mor hade köpte två Kafka-böcker till mig. Fina mamma! Vi åt våfflor på kvällen (det var ju våffeldagen) och vi alla fick magont eftersom vi hade ätit för mycket. Smart. Haha.
  • Idag: Min mor fick åka jättetidigt på morgonen så jag hade redan sagt hejdå kvällen innan. Jag fick gå upp tidigt idag eftersom jag hade ett möte med en kurator som har aning om fonder för bidrag och sådant. Jag är ju tokfattig och har ingen inkomst alls. Jag är beroende på min pojkvän. Jag vet nu inte om det gav så mycket. Jag kan ju kanske plugga under sommaren och hösten och få CSN. Jag ska i alla fall fylla i alla papper, kanske det ger något. Bah, jag har fortfarande inte klarat kluva ut hur det fungerar med alla höstkurser. Jag behöver en kurs som heter Examensarbete men den finns inte. Så jag trodde att Masterkursen är motsvarigheten men den kan man inte anmäla sig till. Inte den här veckan. Jag ska ringa studievägledaren nästa vecka. Mjoa, sedan har jag tränat, vilat en timme, lagat mat och just nu har jag färg i håret. Jag måste nog tvätta ut det nu. Yeah.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0