Att fly verkligheten - jag drömmar om att resa

 
Jag har alltid velat resa, se världen. Jag har sett mycket som tonåring, jag har varit i många länder i Europa, i Turkiet och som barn även i USA. Men under de senaste åren har jag inte rest mycket och det gör mig ledsen. Det är inte så mycket pengarna som det handlar om. Jag är fattig, har ingen fast inkomst, men på något sätt har jag alltid lyckats att spara ihop några tusenlappar. När jag var tonåring så extrajobbade en hel del och alla pengar jag tjänade ihop gick åt resor och konserter. Jag reste ju genom hela Europa för att se så många Marilyn Manson-konserter som möjligt (31 konserter blev det, snart den 32:a).
 
Men de senaste åren hade jag för det första allt för lite pengar och för det andra så har min psykiska sjukdom tagit ifrån mig alla mina drömmar och min motivation. Jag har endast rest till Tyskland ett par gånger, till en festival och till min hemstad. Det var det. Under många år hade jag rest till London minst en gång om året, jag har inte varit där sedan 2005.
 
Idag drömde jag om att resa. Jag är ingen människa som tycker om sol och stränder. Jag skulle aldrig vistas på en strand i baddräkt ändå, speciellt inte nuförtiden. Om jag nu reste till ett soligt land så skulle det hända under vintern då det går att gå runt i kläder och man inte svettas ihälj. Så mina drömresemål har alltid varit i norr. Och idag var det Island jag tänkte på, eller Färöarna. Jag har alltid velat resa till Island, redan som barn. Men det har alltid varit för dyrt. Men just nu är ju den isländska ekonomin i botten så saker och ting är billga där. Synd för människorna med inflation, bra för turisterna. Tur och retur till Reykjavik 2049 SEK. Det är värt att fundera på. Kanske under våren. Jag vill verkligen åka till Island, köra runt på ön med en hyrbil och beskåda naturen. Det är min dröm. (Att flyga till Färöarna (tur och retur) kostar över 10000 SEK. Det var trist!!). Jag vill dock också resa till Storbritannien igen (gärna Skottland), till Ryssland och till Prag.
 
Det är fint att drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0