Böcker <3

 
Några dagar sedan har jag äntligen ringt till CSN. Jag har väldigt svårt med att prata i telefon, speciellt med auktoritetspersoner. Jag har egentligen svårt med auktoritetspersoner i allmänhet. Jag tycker inte om att känna mig underlägsen så jag helst undviker sådana möten. Jag har i alla fall ringt och har fixat allting med sjukskrivningen. Vad som händer efter den 19:e november vet jag dock inte. Jag får behålla pengarna och jag har också fått bidraget och lånet idag (som jag inte behöver betala tillbaka eftersom jag är sjukskriven längre än 30 dagar, yay, eller, nay ...). Det gäller att spara mycket. Men igår så beställde jag äntligen några böcker. Jag har nämligen läst alla böcker jag har hemma, något som aldrig har hänt tidigare. Just nu läser jag Nina Hagens "Bekännelser" men jag har tröttnat på den eftersom hon endast svamlar om Gud och Jesus. Det är inte hennes livshistoria utan en propaganda-bok för hennes tro. Så jag ser fram emot de böcker jag har beställt. Det blev Guillermo del Toro, Elfriede Jeleniek, Doris Lessing, Haruki Murakami och Richard Dawkins. En bra blandning.

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Därav problemet, läkaren jag haft i ett par år (hade
honom redan på behandlingshemmet), han slutade på
sjukhuset samma vecka som min lägenhet brann.
Så jag kan inte kontakta honom, annars hade det varit
mitt första drag.
Och psykiatrins tillgångar är så dåliga, att jag inte
har fått en ny läkare, de byts ut hela tiden, och
skulle jag ändå boka en tid där, så skulle jag få
vänta i veckor - tid som jag inte har.. =/

På tal om detta, kolla mitt senaste inlägg..

2012-10-26 @ 01:11:02
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0