Färdighetsträning - vad luktar en kantarell som?

 
Jag ville inte gå till färdighetsträningen idag. Varje cell i min kropp skrek efter mer sömn och ensamhet. Men jag tvingade mig ur sängen halv sju (efter tre timmars sömn, dumma dumma medicin som inte fungerar), duschade och tog mig till tunnelbanan. Normaltvis får jag panikattack efter panikattack när jag åker med kollektivtrafiken men idag var jag så trött att jag inte ens var medveten om var jag egentligen befann mig. Jag fällde ett tår när läste i tidningen att en ung man hade sparkat en valp så hårt att den dog. Människan är ond.
 
Idag var vår ena gruppterapeut på semester och på en gång var jag mer avslappnad.Jag kan inte med honom, han är väldigt tufft och invaliderande. Det hjälpte också att vi endast var fyra deltagare den här gången. Det blev många livliga diskussioner och jag deltog mer än jag brukar göra. Jag hade nästan kul. Vi avslutade relationsavsnittet, ett avsnitt jag behöver minst av allt. Det enda jag vet att jag måste ta itu med är självrespekten i relationer, jag är gärna den undergivna och ger lätt efter. Jag tyckte även om mindfulness-övningen idag, vi skulle beskriva en kantarell. Ja, det är lite löjligt men försök hitta ett annata ord än "svampig" för att beskriva en kantarells lukt då!
 
För en gångs skull var jag på bra humör när jag kom hem. Trött men nöjd. Pojkvännen kom hem tidigare från jobbet eftersom han är sjuk. Jag har faktiskt ont i benen (som fan! ouch!) som alltid är ett tecken på att jag kommer att få feber. Oh well. Vi lagade mat: kantareller (jag blev sugen haha), kyckling, gräddsås. Mums! Sedan sov jag en timme och nu mår jag faktiskt bra!
 
Jag vet att jag tänker för mycket. Men jag undrar om jag är hypoman just nu. Jag har energi, lust och jag har bara lite ångest. Kanske första avdelningsläkaren jag någonsin har träffat hade rätt och jag är bipolär 2. Det skulle kunna förklara varför inga antidepressiva fungerar på mig men stämningsstabiliserande gör det. Men men, jag tänker för mycket. Istället ska jag nu sätta mig framför TV:n och titta på nyheterna.

Kommentarer
Postat av: Thina

kantareller lucktar skog :-) eller en blandning av skog våt mossa och svamp

fast jag älskar att gå i skogen och brukar kunna luckta mig till kantareller. borde bli kantarell hund eller nåt...


Svar: Eller så luktar skogen som kantareller!! :PJag tycker att kantareller till skillnad till andra svampar luktar lite peppriga.
Eh, det finns tryffelsvin, då kan du nog bli kantarellhund :D
MissZombilicious

2012-10-25 @ 14:15:48
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: Thina

Du kan ha rätt :-)
Ja min hund är kass på att leta svamp..så han kan man inte nyttja. men den finns kantarellhundar eller man kan träna dom till att leta.

kanske dom luktar lite pepprigt, nu måste jag nästan sniffa på en kantarell nästa gång jag ser en ju.

2012-10-25 @ 17:00:52
URL: http://thinas.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0