Nya diagnoser - inte Borderline - HA!

Det där med rutinerna som jag hade planerat. Det fungerar inte så bra. Allt är en röra. Eh, jag kommer i alla fall ur sängen varje dag och jag tränar regelbundet. Men ändå, alltid samma skit, jag har en massa planer och så ger jag upp. Jag saknar nog motivation.
 
Jag har idag äntligen fått mina nya diagnoser. Vi har inte gått genom alla olika frågeformulär men eftersom jag inte har en pyskos-problematik, behövs det nog inte. Som jag hade förväntat mig, så har jag inte Borderline personlighetsstörning. Tyvärr kan man inte ta bort diagnoser ur journalen men de ska i alla fall skriva i min journal att den första bedömningen var fel och att jag aldrig haft denna störning. Istället har jag:
Depressiv personlighetsstörning
Fobisk personlighetsstörning
GAD
PTSD
Social Fobi
Agorafobi
Paniksyndrom
Bra det. Jag ser mig själv i alla dessa diagnoser. Nu måste jag vänta en tid tills jag kan få en ny behandlare. En ny läkare behöver jag någon gång i mars eftersom min slutar när mottagningen privatiseras. Jag vill göra psykodynamisk terapi. Jag tror nämligen att min PTSD och den depressiva personlighetsstörningen är grunden till alla mina problem. Jag vill prata och reflektera. Jag vill förstå. Jag vill inte bli tillsagd vad jag ska göra. Så det blir ingen KBT i den närmaste framtiden. Been there, hated it. Det värsta är nog att inget av dessa tillstånd kan man bli "botat" från. Om jag hade en enkel depression eller endast paniksyndrom hade jag en chans. Men jag är lite för koko för att kunna bli frisk. Bläh! Men nöjd är jag just nu. Äntligen händer det saker!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har man fobisk personlighetsstörning så kan man stryka socialfobi då fobisk personlighetsstörning är steget efter socialfobi..

2013-01-16 @ 23:21:31
Postat av: Eriiza

Skrev precis om vad som hände på akuten.

2013-02-01 @ 20:50:05
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0